Artykuł sponsorowany

Sprzedaż mieszkania przez biuro nieruchomości - wady i zalety takiego rozwiązania

Sprzedaż mieszkania przez biuro nieruchomości - wady i zalety takiego rozwiązania

Rynek nieruchomości w naszym kraju jest bardzo dynamiczny. Co więcej, jest on mocno nasycony sprzedającymi i kupującymi. Z tego też względu trzeba nie lada umiejętności i dysponowania atrakcyjnym lokalem, aby szybko go sprzedać. Jest to dość specyficzna transakcja i tym samym nie można jej dokonywać pochopnie. Dobrym pomysłem jest więc skorzystanie z pomocy fachowców z biura nieruchomości. Jakie są wady i zalety takiego rozwiązania? O tym przeczytać można w dalszej części niniejszego tekstu.

Po co nam biuro nieruchomości?

Z reguły tuż po podjęciu decyzji o sprzedaży nieruchomości jesteśmy entuzjastycznie nastawieni do samodzielnego przeprowadzenia tej transakcji. Jednak często w praktyce okazuje się, że przerasta nas to. Nie tylko nie mamy czasu na kontakt z każdym zainteresowanym, ale często też w niedostateczny sposób podchodzimy do prezentacji oferty. Stąd też po pewnym czasie okazuje się, że lepiej powierzyć to profesjonalistom z biura nieruchomości ABA. Mają oni nie tylko umiejętności, ale też wypracowane przez lata doświadczeń kontakty i bogate bazy danych. Tym samym jest to znacznie bardziej bezpieczna i pewna forma przeprowadzenia całej operacji w kompleksowy sposób przy jednoczesnej zgodności z obowiązującymi przepisami prawnymi.

Sprzedaż mieszkania przez biuro nieruchomości - wady i zalety takiego rozwiązania

Korzyści ze współpracy z pośrednikiem nieruchomości

Wygoda procesu sprzedaży

Sprzedając nieruchomość, musimy zdać sobie sprawę z faktu, że liczy się tu nie tylko samo mieszkanie, ale też i sposób, w jaki je przedstawimy. Tym samym atrakcyjne ogłoszenie sprzedażowe to w zasadzie podstawa. Musi ono zostać przedstawione w różnych miejscach tak, aby siła rażenia jego przekazu dotarła do możliwie największej liczby osób. Korzystając z pomocy biura nieruchomości mamy sposobność liczyć na ich pomoc w tej materii. Warto dodać, że nie tylko będą dodawać ogłoszenia w różne miejsca, lecz także i podejmą się kontaktom z potencjalnymi nabywcami.

Pomoc prawna i profesjonalne doradztwo

Biura nieruchomości znając rynek niezwykle skutecznie, mogą wypromować konkretną ofertę. Do tego dzięki przygotowaniu pod kątem prawnym zajmą się też całą obsługą związaną z umowami i zabezpieczeniem płatności. W ten sposób, każdy, kto planuje sprzedaż nieruchomości, nie musi się niczego obawiać. Z takim wsparciem wszystko powinno przebiegać sprawnie i do tego zgodnie z prawem.

Atrakcyjna cena sprzedaży

Dzięki temu, że biuro nieruchomości ma wiedzę, rozeznanie na rynku to bez trudu może określić jaki segment nieruchomości cieszy się największym zainteresowanie. W ten sposób mogą oni ustalić już na wstępie korzystną cenę przy jednoczesnej gwarancji szybkiej sprzedaży.

Minusy wynikające z korzystania z biura nieruchomości

Tak jak większość kwestii, które musimy w życiu rozstrzygać, to również w przypadku współpracy z biurem nieruchomości są też i wady. Na całe szczęście w tym przypadku nie ma ich jakoś specjalnie dużo.

Kwestia wybrania odpowiednie partnera do sprzedaży nieruchomościami

Wybór dobrego biura nieruchomości może być trudny dla osób niemających styczności z tym rynkiem na co dzień. Pośredników nieruchomości jest teraz sporo, bo niewymagane są licencje. Skutkiem tego profesję tą teoretycznie może uprawiać każdy. Chcąc zatem uniknąć wpadki na wstępie, trzeba poznać opinie o danym biurze i ich kompetencjach. Nie można pozwolić, aby naszym wyborem rządził przypadek i tym samym lepiej opierać się o opinie znajomych czy kogoś mającego styczność z tym rynkiem.

Nie chcemy dzielić się zyskiem ze sprzedaży, czyli konieczność zapłaty pośrednikowi za usługę

Oczywistym faktem jest to, że decydując się na sprzedaż na własną rękę, nie musimy dzielić się zyskiem. Jednak nie mamy gwarancji, pójdzie nam to sprawnie. Tym samym chcąc mieć z głowy większość kwestii tego typu lepiej oddać pośrednikowi część wartości transakcji. Przeciętna prowizja waha się w granicach 1% do 3% wartości nieruchomości, czyli nie tak znów mało. Mimo wszystko rozważając wszelkie za i przeciw w większości przypadków warto.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.