Artykuł sponsorowany

Podstawowe zasady serwisowania aut z salonu

Podstawowe zasady serwisowania aut z salonu

Auta prosto z salonu budzą pożądanie nie tylko dlatego, że ich lakier pięknie lśni, wnętrze pachnie nowością, a wszelkie podzespoły są nienaruszone. To, co przekonuje wielu, to gwarancja producenta, która może sięgać kilku lat. To obietnica niczym niezmąconego spokoju, bezpieczeństwa i oszczędności na naprawach. Jak serwisować auto z salonu, aby jak najdłużej cieszyć się gwarancją?

Serwisowanie nowego auta a gwarancja producenta

To, że samochód jest nowy i objęty gwarancją, nie oznacza, że nie wymaga ani trochę uwagi ze strony właściciela. Klocki hamulcowe się zużywają, olej musi być wymieniany zgodnie z zaleceniem producenta, bieżniki opon stają się coraz płytsze… Eksploatacja auta wiąże się więc z wizytami w serwisie, nawet jeśli wóz niedawno zjechał z taśmy produkcyjnej. Niestety, każda ingerencja w konstrukcję samochodu może wiązać się z utratą gwarancji, której udziela producent. Nie może on przecież ręczyć za nieswoje części czy mechaników, których nie przeszkolił. Dlatego w pierwszych latach użytkowania pojazdu nie warto oszczędzać na serwisowaniu, wybierając przypadkowy warsztat. Zdecydowanie bardziej opłaca się oddawać samochód w ręce profesjonalistów, którzy przeprowadzają serwis na pewnych, certyfikowanych częściach, a nie zamiennikach, i którzy podczas wykonywania napraw trzymają się ściśle wszelkich wytycznych wydanych przez producenta auta. Warunkiem zachowania gwarancji przez cały okres deklarowany przez producenta jest poddawanie auta regularnym przeglądom serwisowym. Przeprowadzać je muszą autoryzowane serwisy marki, na której samochód się zdecydowaliśmy. Niedotrzymywanie terminów przeglądów może być powodem do utraty gwarancji. Warto trzymać się terminarza, bo w ramach takiej usługi serwis nie tylko kontroluje sprawność pojazdu, ale też wykonuje naprawy w ramach akcji serwisowych czy odnawia powłokę lakierniczą.

Nowe auto? Naprawy tylko w autoryzowanym serwisie!

Najprostszym sposobem na to, aby zapewnić sobie maksymalnie długą gwarancję na nowy samochód, jest skierowanie się do autoryzowanego serwisu. Uzyskanie autoryzacji wymaga wyposażenia przystosowanego do pracy nad samochodami danej marki, korzystania wyłącznie z oryginalnych części albo certyfikowanych zamienników wysokiej jakości, a wreszcie nieustannego szkolenia mechaników, tak aby byli w stanie uporać się z każdą awarią, także taką, która dotyczy najnowszych modeli aut. Naprawa nowego samochodu w autoryzowanym serwisie jest korzystna pod wieloma względami. Ponieważ naprawy i części są objęte gwarancją, możemy być pewni, że po serwisowaniu auto będzie niezawodne, a w razie problemów możemy zwrócić się po pomoc. W autoryzowanych serwisach, takich jak np. ADF Auto, możemy też otrzymać w ramach gwarancji samochód zastępczy na czas naprawy naszego auta. Wreszcie korzystanie z autoryzowanego serwisu opłaci się także przy odsprzedaży – wozy naprawiane na oryginalnych częściach, z dokładnie wypełnioną książeczką serwisową, są warte więcej niż te, których serwisowa historia jest niejasna.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.