Jak urządzić miejsce do pracy w domu, aby zachować work-life balance?
W obecnych czasach duża grupa osób pracuje z domu. Praca zdalna stała się na tyle popularna, że wielu pracowników musiało nauczyć się funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Domowe środowisko to doskonała przestrzeń do odpoczywania, ale do pracy już niekoniecznie. Przy spełnieniu określonych zasad zachowanie balansu pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym jest jednak możliwe. Jak urządzić miejsce do pracy w domu, aby zachować work-life balance? Zapraszamy do lektury.
Zadbaj o właściwą organizację codziennych obowiązków
Zachowanie odpowiedniej równowagi pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym możliwe jest tylko dzięki właściwej organizacji obowiązków. Niezwykle istotne jest, aby osoba pracująca zdalnie z wyprzedzeniem określała swoje codzienne cele zarówno te związane z pracą, jak i życiem osobistym. Sporządzenie listy zadań to nie wszystko, ponieważ tak samo ważne jest skrupulatne trzymanie się wyznaczonego planu. Zachowaniu work-life balance sprzyja wyznaczenie ścisłych godzin pracy, robienie okresowych przerw podczas wykonywania obowiązków zawodowych oraz eliminacja rozpraszających bodźców utrudniających utrzymanie równowagi i skupienie się na celach. Prawidłowe zarządzanie czasem ma w tym przypadku decydujące znaczenie.
Wyznacz konkretne miejsce do pracy
Praca w rozpraszającym otoczeniu może prowadzić do spadku motywacji i wydajności, a co za tym idzie, gorszego wykonywania codziennych obowiązków. Dlatego tak ważne jest, aby praca z domu wykonywana była z jednego, konkretnego miejsca.
Jak tłumaczy nasz rozmówca, doradca klienta w firmie Miladesign, zajmującej się produkcją nowoczesnych mebli biurowych: Najlepiej, jeśli będzie to oddzielne pomieszczenie, np. prywatny gabinet lub nieużywany wcześniej pokój. Jeśli jednak nie mieszkasz w domu jednorodzinnym i nie masz możliwości zaadaptowania miejsca do pracy w całym pomieszczeniu, wyznacz do tego przynajmniej część salonu czy sypialni, którą oddzielisz od reszty przy pomocy regału z książkami lub innego mebla. Wybierz spokojne, dobrze oświetlone miejsce, w którym nikt nie będzie Ci przeszkadzał. Ważne jest, aby było ono przeznaczone wyłącznie do realizowania obowiązków zawodowych.
Nie zapominaj o wyposażeniu – zadbaj o dopasowane meble
Wyznaczenie konkretnego miejsca do pracy to nie wszystko. Należy je również odpowiednio urządzić przy pomocy wysokiej jakości mebli biurowych. Źle dopasowane meble mają bowiem niekorzystny wpływ zarówno na zdrowie, jak i ogólne samopoczucie osoby pracującej z domu. Podstawą jest oczywiście odpowiednie biurko oraz fotel. W przypadku fotela najlepszym rozwiązaniem będzie wybór modelu z regulacją podparcia i podłokietników. Doskonałym wyborem będą także regulowane stelaże do biurek, umożliwiające zmianę wysokości położenia blatu w zależności od aktualnych potrzeb użytkownika. Biurka z regulacją manualną lub elektryczną to idealna propozycja dla wszystkich pracowników zdalnych, którym zależy na komfortowej pracy, bez bólu pleców, dłoni i nadgarstków.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana