Jak sprawić, by opakowanie było atrakcyjne?

Opakowanie produktu może skutecznie zachęcić lub zniechęcić do jego zakupu. Świadczy również o firmie, która produkt ów wytworzyła. Gdy konsument ma do wyboru kilka towarów o podobnych właściwościach i cenie, to właśnie interesujące lub po prostu wyjątkowo ładne opakowanie skłoni go do podjęcia takiej, a nie innej decyzji. Warto więc zadbać o to, by było ono wyjątkowo atrakcyjne. Jak tego dokonać?

Grafika

Podstawową kwestią jest oczywiście odpowiednio zaprojektowana grafika, obejmująca dobór właściwych barw, czcionek, proporcji poszczególnych elementów, ich kompozycji i wyglądu. Bez tego wszystkie inne aspekty, o których piszemy niżej, nie będą w stanie zrealizować w pełni swego potencjału. Inna rzecz, że dobra grafika to nie wszystko. Co w takim razie jeszcze decyduje o tym, że opakowanie jest atrakcyjne?

Materiał wykonania

Niemałe znaczenie ma również nośnik rzeczonej grafiki, czyli materiał, z którego wykonano opakowanie. Musi on oczywiście przede wszystkim realizować swą podstawową funkcję, jaką jest zabezpieczenie znajdującego się wewnątrz produktu przed uszkodzeniami mechanicznymi i niekorzystnymi czynnikami zewnętrznymi, takimi jak choćby wilgoć. Czasem jednak dobrze jest zainwestować w materiał o znacznie wyższej jakości niż ta minimalnie wymaga, by przekonać odbiorcę o tym, że również zawartość opakowania ma swoją klasę.

Oryginalne rozwiązania

Przemyślany wybór grafiki i podłoża, na które zostaje naniesiona, to coś, z czego zdaje sobie obecnie sprawę już większość firm. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, potrzeba więc niebanalnych, innowacyjnych nieraz projektów, które przykują uwagę konsumenta, zaciekawią go lub wywołają uśmiech na jego twarzy.

Do najprostszych rozwiązań tego typu należą różnego rodzaju tłoczenia, foliowania czy wyczuwalna pod palcami faktura. Nieco bardziej zaawansowane pomysły dotyczą niecodziennej konstrukcji, specyficznego sposobu otwarcia opakowania albo możliwości jego wykorzystania w nowym charakterze, gdy przestanie już pełnić swe zasadnicze zadanie.

Na szczególną uwagę zasługuje też technologia lentikularna, pozwalająca tworzyć w pełni poddające się recyklingowi opakowania z tworzyw sztucznych z efektem 3D. Co ciekawe, jedyną firmą na świecie, która je produkuje, jest polskie przedsiębiorstwo Profix 3D z Krakowa. Oferowane przezeń wyroby znajdują zastosowanie w najróżniejszych branżach i kontekstach (m.in. przemysł spożywczy czy artykuły szkolne), niemal pięciokrotnie zwiększając zainteresowanie konsumentów danym towarem, umieszczonym w tak efektownym opakowaniu.

śr. ocena 5 / głosów 5