Artykuł sponsorowany

Co warto wiedzieć wybierając operatora telewizji?

Co warto wiedzieć wybierając operatora telewizji?

Wybierając operatora telewizji warto pamiętać o kilku podstawowych rzeczach. Wszystko to po to, aby uniknąć problemów takich jak naliczanie dodatkowych opłat, kodowanie nieodpowiednich programów czy naliczanie opłaty za inny pakiet. Na co więc trzeba w tym przypadku zwrócić szczególną uwagę? Jak wybrać operatora telewizji, aby potem nie żałować?

Dokładnie przeczytaj umowę

Przede wszystkim umowę o dostawę sygnału telewizyjnego należy dokładnie przeczytać. Niestety są firmy, które stosują różnego rodzaju kruczki. W dokumencie musi być jasno określone, jaka stawka obejmuje dany pakiet, a więc liczbę programów telewizyjnych. Trzeba też uściślić czy wyłączenie kanału oznacza zastąpienie go nowym. Mowa o tzw. zachowaniu gwarantowanej liczby kanałów. Okazuje się bowiem, że są operatorzy, którzy żądają dodatkowych opłat za kanały zastępcze. Jeśli klient opłaty nie uiści, programy są kodowane. Poza tym wyłączanie jednych kanałów i zastępowanie ich innymi musi być zawsze uzasadnione. Niedozwolone jest pobieranie pełnej opłaty za niekompletny pakiet, a więc wówczas, gdy kilku kanałów brakuje, a dostawca telewizji nie dał innych w zamian.

Długość umowy

Znaczenie ma również to, na jak długi okres podpisywana jest umowa. Najczęściej są to dwa lata. Warto przy tym sprawdzić, czy umowa nie jest przedłużana w sposób automatyczny. Trzeba ponadto zwrócić uwagę na promocje – czasem niższe ceny obowiązują nie przez cały czas trwania umowy, ale przez kilka miesięcy. Klient musi otrzymać na piśmie informacje o ewentualnych zmianach programu czy zmian w opłatach. W umowie powinien się znaleźć zapis, ile dana firma ma dni na rozpatrzenie ewentualnej reklamacji i co wówczas dzieje się z opłatą abonamentową. Trzeba wiedzieć czy opłata jest wówczas niższa i o ile. W razie jakichkolwiek wątpliwości zawsze warto zwrócić się z pytaniem bezpośrednio do operatora.

Telewizja plus Internet

Bardzo często operatorzy telewizji są jednocześnie dostawcami Internetu – taką ofertę ma przykładowo firma Jambox. Wówczas pakiet jest na ogół tańszy niż w przypadku kupna obu usług osobno. Zniżka na cały pakiet wynosić może do 50% na wybrane usługi. Warto tutaj zwrócić uwagę na prędkość Internetu. Umowa abonamentowa na dostarczanie Internetu obejmuje najczęściej dwa lata. Czasami po tym okresie jest ona nieco niższa. W ten sposób operatorzy zachęcają klientów do przedłużenia umowy. Czasem stosuje się też umowy trzyletnie, co nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Wówczas nie można bowiem zrezygnować z usługi w przypadku pojawienia się ciekawszej opcji.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.