Artykuł sponsorowany

Najpopularniejsze rodzaje bram garażowych

Najpopularniejsze rodzaje bram garażowych

Zmotoryzowani właściciele mieszkań w centrach dużych mieszkań zazwyczaj parkują na parkingu samochód przed swoją posesją. Na osiedlach strzeżonych istnieje luksus parkingu strzeżonego. Jednak coraz więcej osób decyduje się na kupno domu na obrzeżach miasta, gdzie niezbędny jest własny garaż. Można go wtedy zaprojektować według własnych potrzeb – dla jednego lub dwóch samochodów, z miejscem na narzędzia i z odpowiednią bramą garażową. Jaki mamy wybór w przypadku tych ostatnich. Oto krótki przegląd.

Najpopularniejsze bramy – uchylne i segmentowe

Brama garażowa powinna być dobrana zgodnie z cechami garażu i podjazdu, dla zachowania funkcjonalności oraz wygody codziennego użytkowania. Najpopularniejsze są bramy uchylne, zwane również płytowymi. Wymagają one jednak przestrzeni przed garażem, ponieważ ich dolna część wysuwa się na zewnątrz garażu. Tę drobną niedogodność rekompensują, stosunkowo prosta budowa, duża wytrzymałość i wygoda w użytkowaniu.

Ku górze otwierane są również bramy segmentowe lub inaczej sekcyjne. Tego typu bramy nie zajmują jednak miejsca przed garażem, ponieważ w momencie otwarcia skrzydło bramy „wjeżdża” pod sufit garażu. Plusem jest także dobra termoizolacja, co ma znaczenie w przypadku, gdy garaż połączony jest z budynkiem mieszkalnym, oraz szczelność, zauważalnie większa w porównaniu do bram uchylnych – wymienia ekspert z firmy Okna MKS z Wrocławia, która posiada w swej ofercie wysokiej jakości bramy garażowe segmentowe.

Bramy rolowane i rozwierane – nowoczesność i przeżytek

Nowoczesną konstrukcją są bramy rolowane (żaluzjowe), które kupuje się od razu z napędem elektrycznym. Zajmują one najmniej miejsca spośród wszystkich dostępnych bram i działają na takiej samej zasadzie, co rolety okienne – można je wygodnie podnosić i opuszczać bez zajmowania przestrzeni na podjeździe lub w garażu.

Na rynku dostępne są również bramy rozwierane, które otwierają się na boki. Zajmują one jednak dużo miejsca przy otwieraniu, ponieważ składają się z dwóch osobnych drzwi spotykających się na środku bramy. Ponadto, charakteryzują się niską szczelnością, a nowoczesne rozwiązania w ich przypadku nie zdają egzaminu – nie zawsze można w nich zamontować napęd elektryczny, dlatego powoli, ale systematycznie znikają one z ofert producentów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.