Organizery do szuflad. Wszystko na swoim miejscu
O tym, że bałagan nie sprzyja koncentracji i efektywności pracy, chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Właśnie dlatego w wielu przedsiębiorstwach pracowników obowiązują konkretne zasady dotyczące utrzymania porządku przy swoich stanowiskach. Jednak zachowanie ładu na biurku nie zawsze jest łatwe, gdy porywa nas codzienny wir obowiązków. Dlatego urządzając biuro, warto pamiętać o odpowiednich meblach do przechowywania.
W większości współczesnych przedsiębiorstw centralne miejsce na blacie zajmuje komputer. Na akcesoria biurowe, dokumenty i osobiste przedmioty pracownika pozostaje już niewiele przestrzeni. A te, prędzej czy później, będą potrzebne. Dlatego przy każdym stanowisku w biurze powinien znajdować się przynajmniej niewielki kontener.
Kontener, czyli niezastąpiony pomocnik pracownika biurowego
Na nieduży, mobilny kontener, znajdzie się miejsce nawet w małym biurze. W przestrzeniach typu open space budowanych w oparciu o meble modułowe doskonale sprawdzają się kontenery na kółkach, które można bez trudu przesuwać w razie zmiany konfiguracji pozostałych sprzętów. Przy biurkach w kształcie liter L i T często ustawia się kontenery dostawne, które mogą stanowić dodatkowe podparcie lub przedłużenie blatu. Zdecydowanie największą zaletą kontenerów jest ich pojemność, umożliwiająca pomieszczenie wszystkich niezbędnych akcesoriów. Już trzy szuflady przy biurku wystarczą, by z blatu roboczego zniknęły chwilowo niepotrzebne przedmioty. Jak jednak uniknąć chaosu wewnątrz szuflad?
Rozwiązania i akcesoria do szuflad biurowych
Wrzucanie do szuflady przypadkowych przedmiotów utrudnia ich późniejsze odnalezienie. Jednym ze sposobów na ułatwienie poszukiwań jest wybór szuflady o dużym wysuwie, co umożliwi pełen wgląd w jej całą zawartość. Niestety takie rozwiązanie sprawdzi się wyłącznie w przypadku kontenerów przeznaczonych do przechowywania lekkich przedmiotów. Dla ciężkich plików dokumentów lepiej wybrać szuflady metalowe o niewielkim wysuwie, co pozwoli zapobiec przeważaniu kontenera przy otwieraniu – podpowiada nasz rozmówca z przedsiębiorstwa Miladesign.
Zdecydowanie najwygodniejszym sposobem na zachowanie porządku we wnętrzu kontenera jest stosowanie organizerów. Są to specjalne wkłady szufladowe z przegródkami lub wspornikami, umożliwiającymi umieszczanie w nich przedmiotów o konkretnych kształtach. Specjalne piórniki do szuflad pozwalają na łatwe porządkowanie długopisów, spinaczy, nożyczek i innych akcesoriów, z kolei wkładki szufladowe na teczki ułatwiają segregację dokumentów. W szufladach kontenera przy biurku komputerowym pomocna może okazać się również sprytna wkładka na płyty CD/DVD.
Oprócz organizerów do szuflad kontener warto wyposażyć w centralny zamek. Jego stosowanie służy nie tylko bezpieczeństwu przechowywanych przedmiotów, ale też stabilności mebla. Nawet jeśli pracownik zdecyduje się pozostawiać kluczyk w zamku, jego przekręcenie spowoduje pewne zatrzaśnięcie szuflad, co pozwoli zapobiec ich przypadkowemu wysunięciu.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana