Artykuł sponsorowany

Jedno czy dwupłytowy – jaki grzejnik wybrać?

Jedno czy dwupłytowy – jaki grzejnik wybrać?

Właściwą wydajność ogrzewania zapewniają dobrze dopasowane grzejniki. Na rynku znaleźć można modele, które różnią się od siebie designem, budową oraz materiałem, z jakiego zostały wykonane. Tym samym dostępne są np. grzejniki żeliwne, aluminiowe oraz stalowe. Dużą popularnością cieszą się stalowe grzejniki płytowe, które zyskują zwolenników ze względu na proste formy oraz wysoką wydajność. Grzejniki płytowe mogą składać się z jednej, dwóch, a nawet trzech płyt. Jakie znaczenie ma ich ilość i które z nich warto wybrać do swojego domu? O różnicach między tego rodzaju grzejnikami, przeczytasz w dalszej części artykułu.

Czym różnią się grzejniki jednopłytowe od dwupłytowych?

Różnice między grzejnikami jedno i dwupłytowymi odnoszą się do kilku kwestii. Po pierwsze różna jest ich wielkość. Grzejniki dwupłytowe zwykle zajmują więcej miejsca i nie zawsze inwestorzy mogą je zamontować w każdej aranżacji. Po przymocowaniu widocznie odstają od ściany, a często nawet i wystają spod parapetów. Jeśli więc zależy Ci na tym, by ograniczyć zagospodarowanie przestrzeni postaw na grzejniki stalowe jednopłytowe, które odstają od ściany na maksymalnie 10 cm. W ten sposób łatwo mieszczą się nawet pod najwęższym parapetem. Warto jednak pamiętać, że mimo że ich grubość jest węższa, większe mogą być ich wymiary.

Kolejna różnica odnosi się do wydajności grzejników, która jest zależna od liczby płyt. Wbrew pozorom rosnąca liczba płyt, nie oznacza wyższej wydajności. Przeciwnie grzejniki jednopłytowe o niewielkiej grubości zwykle najlepiej oddają ciepło do pomieszczeń. Powodem tego jest fakt, że modele oddają ciepło całą swoją powierzchnią, a żadne elementy konstrukcyjne nie ograniczają jego przepływu. W przeciwieństwie do nich grzejniki dwupłytowe o tej samej mocy ograniczają przepływ ogrzanego powietrza. Wpływa na to ich konstrukcja, która sprawia, że ciepło, zamiast od razu trafić do wnętrza, odbija się od pierwszej płyty. Tym samym w teorii przy dwukrotnie większej produkcji ciepła, do wnętrza trafia go mniej.

W przypadku problemów z podjęciem decyzji, który model lepiej sprawdzi się w danym pomieszczeniu, z pomocą spieszą specjaliści z hurtowni grzejników Northbud, którzy z chęcią pomogą w wybraniu optymalnego rozwiązania.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.