Artykuł sponsorowany

Jak wybrać dobrą firmę wykończeniową?

Jak wybrać dobrą firmę wykończeniową?

O tym, jak trudno znaleźć dobrą firmę wykończeniową, można by na pisać książkę. Często trafiamy na „fachowców”, którzy niewiele mają wspólnego z solidnością czy choćby elementarną uczciwością. Zetknięcie się z taką nierzetelną ekipą może podwoić koszty prac, gdy okaże się, że wszystko trzeba robić na nowo. Jak znaleźć firmę wykończeniową, której jakość prac i kontakt z klientem będą zadowalające?

Problemy ze znalezieniem dobrej ekipy wykończeniowej

Przyczyny problemów ze znalezieniem dobrej firmy wykończeniowej są prozaiczne – jest ich za mało. Jednocześnie popyt jest duży, a to daje pole do popisu osobom, które zwietrzyły łatwe pieniądze. Powstaje więc wiele samozwańczych ekip wykończeniowych, których umiejętności, a często także etyka, są niskie. Co powinno zwrócić naszą uwagę? Zapytaliśmy o to w firmie remontowo-budowlanej Trela z Lublina. Warto być wyczulonym na domorosłe złote rączki, które wzięły się za prace wykończeniowe. Nie mając odpowiedniego przygotowania ani teoretycznego, ani praktycznego, nie są w stanie zrobić tego solidnie. Powinny nas zaalarmować niechęć do podpisywania umowy, jak również ceny poniżej rynkowych. Każdy dobry fachowiec zna swoją cenę i mimo wysokich stawek na ogół ma ręce pełne roboty. Warto pamiętać, że za ceną idzie też jakość pracy, która gwarantuje estetykę i trwałość wykończenia. Jeżeli chcemy uniknąć kłopotliwej współpracy i remontu przedłużającego się w nieskończoność, którego efekty nie będą zadowalające, warto poświęcić czas na znalezienie dobrej firmy wykończeniowej, a także poczekać spokojnie do terminu realizacji, nawet jeśli jest odległy. Długi czas oczekiwania może być znakiem tego, że mamy do czynienia z prawdziwym fachowcem – takim, którego ludzie nie bez powodu sobie polecają.

Poszukiwania dobrej ekipy wykończeniowej

Zabierając się za szukanie dobrej firmy wykończeniowej, warto najpierw sprawdzić te, które mają swoją stronę internetową, a na niej galerię realizacji. Dotychczas wykonane prace mówią same za siebie. „Fachowcy”, którzy pracują niestarannie i bez większego pojęcia, na ogół nie chwalą się efektami pracy, bo zadziałałyby one raczej jak antyreklama. Brak witryny internetowej także jest niepokojącym znakiem. Brak informacji o prowadzonej działalności może utrudniać kontakt po wykonaniu zlecenia. Jednym słowem po zainkasowaniu zaliczki „fachowiec” może się ulotnić i przepaść bez wieści, pozostawiając nas z niedokończonym albo źle przeprowadzonym remontem. Ideał to sytuacja, w której firma jest nam polecana przez kogoś zaufanego, a oprócz tego jej portfolio wygląda porządnie i interesująco. Nie należy jednak poprzestawać na opinii. Warto samemu porozmawiać z fachowcem, który byłby odpowiedzialny za przeprowadzenie prac, sprawdzić, jak wygląda kontakt z klientem. Profesjonaliści wiedzą, że dobra firma wykończeniowa to nie tylko doskonali specjaliści, ale też życzliwość, kultura osobista i otwartość na klienta.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.