Artykuł sponsorowany

Cechy dobrego dewelopera

Cechy dobrego dewelopera

Osoby, które decydują się na zakup mieszkania lub domu na rynku pierwotnym, chcąc nie chcąc, skorzystają z usług dewelopera. Badania pokazują, że przykładamy dużą wagę do jego wizerunku. Co się na niego składa? Jakie cechy musi wykazywać firma deweloperska, abyśmy to właśnie jej chcieli powierzyć budowę naszego miejsca na ziemi? Spróbujmy opisać idealnego dewelopera.

Najważniejsza cecha dobrego dewelopera

Trzeba wiedzieć, że właściwie deweloper to nie jest jedna osoba, a podmiot, który inwestuje w budowanie nieruchomości. Wybudowanie np. bloku mieszkalnego lub całego osiedla w zabudowie szeregowej wymaga ogromnych nakładów finansowych. Ponieważ mieszkania na rynku pierwotnym często kupuje się, zanim jeszcze powstają, deweloper musi cieszyć się zaufaniem klientów i odznaczać się uczciwością, a przede wszystkim wiarygodnością finansową. O przyczynach wielkiej ostrożności nabywców nieruchomości opowiada specjalista z firmy deweloperskiej Samson-Dom.
Zanim w 2012 roku na mocy ustawy powstał rachunek powierniczy, od czasu do czasu media lokalne w całej Polsce obiegała informacja o kolejnym nieuczciwym deweloperze, który uciekł z pieniędzmi, nie ukończywszy budowy. Klienci zostali bez pieniędzy i bez domów. Dziś takie sytuacje nie mają miejsca dzięki ustawie deweloperskiej chroniącej interesy nabywców.
Mimo zabezpieczeń prawnych osoby rozglądające się po rynku pierwotnym wciąż szukają deweloperów stabilnych finansowo. Dlatego szczególnym zainteresowaniem cieszą się firmy o ugruntowanej pozycji i znacznym dorobku. Duża liczba realizacji ma dla nabywców tę zaletę, że można je obejrzeć, aby na własne oczy przekonać się o jakości prac przeprowadzonych na zlecenie konkretnego dewelopera.

Czego oczekujemy od dobrego dewelopera?

Osoby poszukujące dewelopera wielką wagę przykładają do zaufania. Nie chodzi tu wyłącznie o pieniądze, ale też o słowność, terminowość, dotrzymywanie umów. Klienci chcą ponadto, aby wszystkie te cechy potwierdziły osoby, które już korzystały z usług danego podmiotu. Dlatego szczególnie dobrze postrzegamy te firmy deweloperskie, które cieszą się dobrą opinią. Dobry deweloper musi odpowiadać nie tylko za siebie, ale też za wykonawców robót budowlanych. To on wybiera ekipę i ręczy za wysoką jakość wykonania budynku. Klient musi czuć, że gdy już zamieszka w nowo wzniesionym budynku, nie zostanie pozostawiony sam sobie, gdy pojawią się problemy. Kolejną ważną cechą dobrego dewelopera jest łatwość nawiązywania i utrzymywania kontaktów z ludźmi. Na deweloperze spoczywa obowiązek informowania inwestorów o wszystkim, co dzieje się z ich budową, dlatego łatwość przekazywania myśli z pewnością będzie dużą zaletą. Przyda się też nutka empatii i cierpliwości – deweloper powinien mieć świadomość, że klienci powierzają mu niejednokrotnie oszczędności życia i chcą wiedzieć jak najwięcej o postępach prac.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.