Artykuł sponsorowany

Audyt Due Diligence techniczny i jego wykorzystanie w branży nieruchomości

Audyt Due Diligence techniczny i jego wykorzystanie w branży nieruchomości

Rynek nieruchomości w Polsce nieustannie się rozwija, a na nowe inwestycje decyduje się coraz więcej osób. To z kolei sprawia, że rośnie zapotrzebowanie na techniczny audyt Duże Diligence, który wykorzystywany jest na dużą skalę – zwłaszcza podczas procesów kupna i sprzedaży nieruchomości. O jego szerszym znaczeniu i roli, jaką odgrywa w branży, opowiadamy w artykule.

Czym jest audyt Due Diligence?

Warto rozpocząć od zdefiniowania, czym właściwie jest audyt Due Diligence. Często jest on określany mianem mechanizmu lub narzędzia, które przeznaczone jest do oceny kondycji i stanu przedsiębiorstwa będącego przedmiotem sprzedaży. Zlecany jest przez inwestorów po to, aby móc poznać aspekt organizacyjny, prawny, podatkowy czy finansowy danej firmy i jednocześnie wyeliminować ryzyko związane z transakcją.

Audyt Due Diligence często wykorzystywany jest także przez firmy, które podlegają przejęciu. To z kolei umożliwia właścicielom poprawienie stanu i organizacji przedsiębiorstwa tak, aby nie zniechęcić potencjalnego nabywcy. Może on także służyć jako mechanizm wspomagający przewłaszczenie, wydzielenie czy oddłużenie.

W jaki sposób Due Diligience jest wykorzystywany w branży nieruchomości?

Choć Due Diligence początkowo wykorzystywany był głównie w transakcjach obejmujących przedsiębiorstwa, na jego przeprowadzenie decyduje się coraz więcej osób inwestujących w nieruchomości.  

W branży nieruchomości audyt Due Diligence wykorzystywany jest w bardzo podobny sposób, jak w przypadku przedsiębiorstw. Mówiąc w skrócie: umożliwia oszacowanie potencjalnego ryzyka zakupu, a także sporządzenie rozwiązań, które służą jego zminimalizowaniu – mówi specjalista z firmy akint, która specjalizuje się w przeprowadzaniu audytów budynków.

Jest to więc sposób na uzyskanie szczegółowych informacji dotyczących nieruchomości - jej stanu technicznego, statusu prawnego czy opinii rzeczoznawcy. Zakres audytu może różnić się w zależności od potrzeb inwestora i specyfikacji nabywanego budynku, zawsze musi być jednak przeprowadzany przez ekspertów.

Zastosowanie audytu Due Diligience skutecznie zmniejsza ryzyko zarówno zakupu, jak i sprzedaży, a także pozwala na podjęcie odpowiedniej decyzji. Z doradztwa tego typu powinna więc skorzystać każda osoba, która planuje inwestycje związane z nieruchomościami.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.